Vieringen

Plaatsen reserveren voor vieringen

Reserveren voor het bijwonen van de vieringen is een optie. Dit kunt u doen via het formulier hieronder. U kunt maximaal 4 plaatsen tegelijk reserveren. U dient uw ticket bij aankomst te tonen aan het welkomstteam. U kunt de ticket printen of op uw telefoon laten zien.

De ticketshop opent elke week op vrijdag om 09.00 uur en blijft open tot een half uur voor de viering. Mochten er een dag voor de viering nog plekken zijn, reserveer die dan gerust.

Als het formulier hieronder niet goed zichtbaar is, klik dan hier. De ticketshop zal in een nieuw venster openen. Klik hier voor een instructiefilmpje voor het invullen van het formulier.

Pelgrimsvieringen

In het kader van het vijfhonderdjarig jubileum van Maria van Sevenwouden zullen we in de maanden juni, juli en augustus op donderdagmorgen speciale Mariavieringen houden. Ze beginnen om 11:15 en duren maximaal drie kwartier. Het idee is dat pelgrims en andere bezoekers hun dagje Bolsward met een viering kunnen beginnen. Uiteraard zijn parochianen evenzeer uitgenodigd om aan deze vieringen deel te nemen. Het zou het gevoel van gastvrijheid zelfs zeer bevorderen.

Tijdens deze vieringen worden er natuurlijk Marialiederen gezonden, er is een Bijbellezing met een korte overweging en we bidden onze voorbede tijdens de uitstelling van het Allerheiligste.

Biechtgelegenheid

Eén van de mooiste sacramenten die onze kerk rijk is, is wel het sacrament van Boete en Verzoening. Tijdens de viering ervan mogen we ons in het licht van Gods barmhartigheid spiegelen aan het evangelie, vergeving ontvangen voor wat we fout deden en kracht om ons leven te beteren. Het is een sacrament helemaal op onze groei als mens en gelovige gericht. Heel graag nodigen we u uit om de schoonheid van dit sacrament (opnieuw) te ontdekken.

In het vieringenoverzicht zijn de biechtgelegenheden opgenomen. Op die momenten kunt u zonder afspraak de kerk van Bolsward inlopen en het sacrament van Boete en Verzoening vieren. U heeft zelf de keuze of u het liefst gebruik maakt van debiechtstoel of de spreekkamer in de pastorie. Blaadjes met daarop de teksten van de gebeden liggen uiteraard klaar! Uiteraard staat het ook vrij een aparte afspraak maken.