Content

Stemmen op de kledingbus voor Kernen met Pit!

De Kledingbus SWF maakt kans op de "Kern met Pit"-Trofee en een extra geldbedrag van minimaal € 1500,-. Onze diaconaal opbouwwerker en initiatiefnemer van de Kledingbus nodigt iedereen uit om hiervoor online te stemmen op www.kernmetpit.nl.

Kern met Pit is een initiatief van Koninklijke Nederlandsche Heidemaatschappij (KNHM). Kern met Pit daagt mensen uit om hun droom voor de buurt binnen een jaar te realiseren! Het kan om allerlei ideeën gaan: van het opzetten van een buurtmoestuin tot het organiseren van een dorpstoneelstuk, als het je directe omgeving maar verbetert of een impuls geeft.

De Kledingbus SWF heeft zich het afgelopen jaar ook ingeschreven als Kern met Pit-deelnemer en we zijn door de selectie heen gekomen. Aangezien we binnen een jaar de het project Kledingbus hebben gerealiseerd krijgt de stichting sowieso € 1.000,- voor de pot! Maar naast de € 1000,- kunnen we als project ook worden gekozen als trofeewinnaar voor de provincie Fryslân Als trofeewinnaar ding je vervolgens mee naar de Gouden Pit ter waarde van €3000,-.

Op 20 januari 2018 is er in elke provincie een prijsbijeenkomst voor de projecten die aan de editie van 2017 hebben meegedaan. Tijdens deze bijeenkomst worden de predicaten en de cheques van €1000, - uitgereikt aan de projecten die hun doelen hebben behaald. De kledingbus is er daar dus één van! Daarnaast krijgt, per provincie, één project een extra blijk van waardering: de Kern met Pit trofee en een extra geldbedrag van €1500,-.

De trofeewinnaar wordt als volgt bepaald:

Graag wil ik u dan ook uitnodigen om te stemmen op de kledingbus swf. Zo kunt u een bijdrage leveren aan dit mooie project zodat we de bus ook in 2018 kunnen laten rijden en zo zorgen voor meer verbinding en betrokkenheid in Sudwest Fryslân!

Stemmen voor de kledingbus doet u via de website www.kernmetpit.nl

Iedereen kan vanaf nu tot 10 januari 2017 stemmen. Alvast dank voor uw medewerking!

Kees van Kordelaar

Agenda koren

Activiteiten koren

No events found.

Agenda kinderen

Activiteiten kinderen

No events found.

Subcategorieën

Parochieblad TITUS
Basiliek
Maria van Sevenwouden
Titus Brandsma
Kerkbalans
Bedevaarten
In de meivakantie van 2016 gaan we als Zalige Titus Brandsmaparochie samen met het bisdom naar Lourdes ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het bisdom. Vanuit de parochie kunnen we nu al rekenen op een ruime belangstelling voor deze bijzondere reis, van jong tot oud!
In september organiseren we drie informatieavonden voor deze bedevaart:
  • 9 september, 20:00 uur, Parochiezaal St. Franciscuskerk, Grote Dijlakker 7, Bolsward;
  • 16 september, 20:00 uur, Brouwershof, Brouwersdijk 20, Workum;
  • 22 september, 20:00 uur, Parochiezaal H. Martinuskerk, Kerkstraat 12, Makkum.
Aanmelden voor deze reis kan nú al. Voor meer informatie, advies over of opgeven voor deze bedevaart kunt u terecht bij:
VNB Lourdeswerk Zalige Titus Brandsmaparochie
Patrick en Boudien Janssen-Terbraak
Turfkade 44
0515-580870
Vieringenrooster
Nieuwe parochie

Per 1 januari 2014 gaan de parochies van De Viersprong (Bolsward, Makkum, Witmarsum en Workum) samen verder als “Zalige Titus Brandsmaparochie”. Hier onder kunt u diverse berichten over deze samenvoeging lezen.

Rome 2012 - Video's
Rome 2012
Viertafel

Wanneer ik het woord viertafel gebruik, dan begrijpen mensen in eerste instantie niet wat ik daar mee bedoel. Maar het is een plaats in huis (een tafel, een deel van een lage kast o.i.d.) waar symbolen uitgestald worden die verwijzen naar datgene, dat we de komende tijd vieren. In het gezin of in de kerk. Te denken valt aan de bekende vieringen: Sint Maarten, Sint Nicolaas, kerstmis, oud en nieuwjaar. Maar ook Allerheiligen en Allerzielen kunnen een plaats krijgen. En natuurlijk ook verjaardagen, diploma’s e.d.
Door middel van een viertafel kunt u thuis met uw kinderen aandacht besteden aan wat er te vieren valt in het leven. Huiselijke zaken en kerkelijke zaken.
Via dezewebsite wil ik u steeds handreikingen geven om uw viertafel in te richten. Want zoals we steeds andere zaken vieren in het leven, zo verandert de viertafel ook.
De viertafel heeft een vaste basis: De kleur van de achtergrond en/of ondergrond kan symbolisch zijn. Je kunt de kleuren van het kerkelijk jaar gebruiken (wit, groen, rood of paars, net welke liturgische kleur centraal staat). Maar je kunt ook kleuren gebruiken die bij het seizoen passen: geel of lichtgroen voor de lente, donkergroen voor de zomer, bruin/rood voor de herfst en wit/beige/grijs voor de winter.
Het licht mag niet ontbreken, als het symbool voor het licht van Christus. Een mooie grote kaars kan daarom op de viertafel niet ontbreken. De kaars kan bijvoorbeeld aangestoken worden voor de maaltijd, waarbij dan een kort gebed kan worden uitgesproken. Of wanneer we stilstaan bij een persoon die we kennen, en we de naam noemen. Dit is een vorm van voorbede/intentie. Bij ieder feest of viermoment hoort een verhaal. In een afbeelding (een plaatje uit een boek, een icoon, een foto o.i.d.) kunnen we dat verhaal verbeelden. Dit verhaal kan op de dag van viering gelezen worden voor of na de maaltijd. En tot slot kunnen we ons scheppingsgeloof tot uitdrukking brengen door er iets uit de natuur mee te verbinden.

Pastores
Parochie
Jaarthema
Werkgroepen
Vieringen
7 sacramenten
Welkom
Weekbrieven

Het pastoraal team van de Zalige Titus Brandsma parochie schrijft wekelijks een brief aan alle parochianen: informatief, bezinnend, bemoedigend en ook met praktische informatie.

Relieken Heilige Bernadette