Zondag 10 juli deden zo'n 30 kinderen vanuit de Viersprong mee aan de spelletjesdag van de St. Franciscuskerk als afsluiting voor de zomer. Het was tegelijk ook het afscheid van pastor Germa van de kinderen, omdat zij na de zomer als pastor in Leeuwarden gaat werken.

alt

(kijk voor alle foto's in het fotoalbum!)

altDe hele dag was voor het grootste deel georganiseerd door Lisanne van der Zee voor haar maatschappelijke stage. Zij werd hierbij ondersteund door Catharina Leijenaar en pastor Germa. Het thema van de spelletjesdag was dieren. Alle spelletjes hadden iets te maken met dieren. Zo waren er slang werpen (ring gooien), keverrace (sjoelen), giraffe werpen (kegelen).

alt

De dag begon om 10.00 uur met de mis, waarbij het kinderkoor zong. Tijdens de viering was er kinderwoorddienst, waarin de kinderen een cadeau voor pastor Germa hebben gemaakt. Na limonade en een koekje was het tijd om de namen te leren kennen met het spelletje krokodillenmep.

altVervolgens werden de kinderen in groepjes verdeeld om buiten op het kerkplein de spelletjes te gaan doen. Het was erg lekker weer, dus dat kwam goed uit! 's Ochtends waren er individuele spelletjes, 's middags was het tijd voor teamspelletjes.

alt

Op het eind van de middag kregen de besten een prijsje. Pastor Kamsma kreeg van de kinderen van de Kinderwoorddienst een meterslange boekrol als herinnering. Pastor Kamsma deelde daarop rugzakjes en ijsjes aan de kinderen uit. Zo kwam er een mooi slot aan een geweldige dag!