In de week van 17-24 september 2023 is het vredesweek. 17 september wordt om 9.30 uur in de Gertrudiskerk in Workum een oecumenische Vredesdienst gehouden.Thema van deze dienst is: “(on)vrede, wat nu.” Kinderen van de basisscholen Sint Ludgerus en It Finster zal gevraagd worden vredesduiven in te kleuren en/of er een vredeswens op te schrijven. Deze papieren vredesduiven zullen in een slinger in de kerk hangen. Wie heeft er geen gedachten en gevoelens bij onvrede?

En vrede, wie droomt daar niet van?! In deze dienst willen we met elkaar nadenken en zingen over vrede, bidden om vrede, onze gedachten/gebeden opschrijven wat bij ons bovenkomt als we het woord vrede horen.

Het zou mooi zijn als we dat met elkaar kunnen delen!

Zou u een pen mee willen nemen?

Deze dienst is voorbereid en zal geleid worden door de pastores van de Rooms Katholieke Kerk, de Doopsgezinde Gemeente en de Protestantse gemeente van Workum.

U wordt van harte uitgenodigd voor deze dienst! In It Werenfridushûs zal op die zondag GEEN viering zijn!!