Nieuwsarchief

Beste medeparochianen. Bedankt !!!

Nu is het dan zover. Na 44 jaar ga ik Bolsward verlaten. Met pijn in het hart kwam ik hier, met nog meer pijn ga ik weg.
Zaterdag ’s avonds kwam ik aan in Bolsward en op maandag morgen stond ik voor een eerste klas met 46 leerlingen. Wat hebben zij mij door de eerste tijd heen geholpen. Nog steeds hebben zij een bijzonder plekje in mijn hart. Door de jaren heen ben ik van Bolsward gaan houden. Ik voelde mij hier “thuis” en wist mij gedragen door uw steun en harte-lijkheid.
Vandaag, 7 oktober was mijn afscheid van de parochie, waarmee ik mij zo sterk verbonden voelde. Veel lief en leed hebben we gedeeld. Heel veel dank voor uw aanwezigheid hier en voor al uw lieve attenties. Mijn dank gaat uit naar Mijnheer Pastoor, voor de mooie eucharistieviering. Naar het koor voor de goed verzorgde zang. Naar het parochiebestuur, voor de mij aangeboden receptie. Naar al degenen, die achter de scher-men zich hebben ingespannen, om deze dag te doen slagen.
16 Oktober verhuis ik definitief naar Wychen. Ik niet alleen, maar bijna alle Zusters, van onze congregatie. Daar krijgen wij een driekamer wo-ning met verzorging. Ik heb er alle vertrouwen in. Ik kom er bij mijn medezusters en ken ze praktisch allemaal. Voor ons allen is het een nieuwe start, een nieuw begin. Veel moet ik achterlaten, maar vol ver-trouwen leg ik het laatste stukje in Zijn hand. Hij was mij steeds nabij en zal dat ook in Wychen blijven.
Lieve allemaal, nogmaals dank voor alles! In mijn gebeden blijf ik jul-lie gedenken. Met Franciscus wens ik U allen:
“Vrede en alle goeds ”

Zuster Jacoba Maria.