Deelnemers

De bedevaart is bedoeld voor parochianen van de Zalige Titus Brandsmaparochie. Familie en vrienden (“aanhang”) van buiten de parochie zijn natuurlijk van harte welkom om mee te gaan. Komt de “aanhang” echter ook uit het Bisdom Groningen-Leeuwarden, dan adviseren wij om eerst bij hun eigen parochie te informeren naar mogelijkheden van de diocesane bedevaart vanuit die parochie.

Tijdens de busreis is er geen medische begeleiding aanwezig. Er kunnen geen mensen met een handicap aan deze busreizen deel nemen, omdat hiervoor in de bus en in de overnachtinghotels onderweg geen voorzieningen (zoals een lift) aanwezig zijn. Pelgrims die zorg nodig hebben, kunnen ook mee, informeer naar de mogelijkheden. In Lourdes is wel medische begeleiding aanwezig.

Van de reizigers wordt verwacht dat zij goed ter been zijn en diverse keren per dag zelfstandig de bus in en uit kunnen stappen. Bij de busreizen zijn voor de overnachtingen onderweg beperkt eenpersoonskamers beschikbaar. Toewijzing vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de inschrijvingen.

In Lourdes

Het programma dat we u in Lourdes aanbieden is een intensief programma. U bent zelf vrij om wel of niet aan dit programma deel te nemen. Houd er rekening mee dat het lange dagen zijn, waarbij u veel loopt en staat. Lourdes ligt aan de voet van de Pyreneeën, dus u zult hellende straten tegen komen.

Indien nodig kunt u in Lourdes een rolstoel of rollator reserveren. U moet hierbij wel zelf zorgen voor een rolstoelbegeleider.