Ieder heeft zo zijn eigen redenen om naar Lourdes te gaan: met een bepaalde intentie voor zichzelf of een ander, uit dankbaarheid, voor troost, op zoek naar God, om even afstand te nemen van het dagelijks leven, of om het gewoon meegemaakt te hebben. Maar ook om “genezing” te vinden, soms misschien letterlijk, maar vaak ook figuurlijk: om als een “beter” mens weer terug te keren naar huis.
Bedevaarten verbinden mensen met elkaar en met God en ze bouwen de geloofsgemeenschap op. Samen met onze parochie op bedevaart gaan is steeds een unieke ervaring. Onderweg leren we elkaar beter kennen en doen we een verrijkende ervaring op die we daar en thuis met elkaar kunnen delen. Ook brengen we, door samen op weg te gaan, onze onderlinge verbondenheid tot uitdrukking. We doen inspiratie op die we weer mee terug naar huis nemen, naar onze naasten, maar ook voor onze Zalige Titus Brandsmaparochie.