Artikelen

Nu de kerk gerestaureerd is, is er op de eerste en laatste dinsdag van de maand weer een viering in de parochiekerk. De vieringen beginnen om 19.00 uur. De laatste dinsdag van de maand is er een eucharistieviering

De eerste dinsdag is er een Taizéviering. Dit is een oecumenische viering met, voor en door jongeren. Veel jongeren zijn op zoek naar een rustpunt, een moment om even stil te staan (letterlijk) in het druk bezette leven. Deze viering is daar heel geschikt voor. Het is een korte en eenvoudige gebedsviering met veel liederen uit Taizé. Dat zijn meditatieve liederen die meerdere malen herhaald gezongen worden. Ook is er een langere stilte tijdens de viering om de lezing te overwegen of om in gebed te gaan. Of om gewoon stil te staan bij het leven.

De zang zal ondersteund worden door een ad hoc koor en instrumentalisten. Wanneer je daaraan mee wilt doen, kun je je opgeven bij Cecilia Bekema (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Bij voldoende belangstelling kunnen de jongeren na afloop van de gebedsviering in gesprek gaan over de lezing van de dag en/of actualiteit van de week.

Er zijn ook ouderen die graag mee willen vieren: die zijn uiteraard welkom. Maar we nodigen vooral de jongeren uit om te komen mee vieren. Het gesprek is alleen voor jongeren tussen 15 en 25 jaar bedoeld. We starten op 1 september om 19.00 uur. Kom gerust een keertje langs!