Zondag 16 november was het dan weer zover: Diacon Action!

alt

We begonnen om 10 uur met een eucharistieviering. Daarna verzamelden we in de parochiezaal om eerst wat te drinken met zijn allen. Hierna gingen we levend kwartet doen om alvast in de kwartetstemming te komen. Nadat groepje 3 gewonnen had, gingen we knutselen. We gingen namelijk een reuzenkwartetspel maken. Iedereen moest een “kwartet” maken op a4 formaat. Er waren verschillende onderwerpen, zoals sport, muziek, gebouwen, weer en personen. Toen alle kwartetten gereed waren gingen we met zijn allen lunchen. De kwartetspellen moesten natuurlijk eerst getest worden, dus na het eten gingen we in twee verschillende groepjes kwartet spelen. Daarna werd de groep in tweeën verdeeld. Een deel ging naar Hylkenstein en de rest ging naar het Heechhout. Daar gingen we namelijk met de bewoners de kwartetspellen spelen. Dit was erg gezellig. We kregen veel complimenten en hadden veel lol. We hebben twee keer een spel gedaan en daarna hebben we nog met zijn allen koffie en thee gedronken. En daarbij konden pepernoten natuurlijk niet missen. Weer terug in de parochiezaal moesten we een vraag goed beantwoorden, waarna we een bonnetje kregen. Met dit bonnetje kunnen we later nog een gadget krijgen, als dank voor onze medewerking. Ik vond het weer een geslaagde dag en hoop dat er volgend jaar nog meer jongeren komen.

Gerda Kamsma
.