In september 2008 is het Sint Franciscus Kinderkoor met veel enthousiasme en inzet gestart.

Onder leiding van dirigente Cecilia Bekema repeteert het Kinderkoor (6 tot en met 12 jaar) elke dinsdagmiddag van 14.30 – 15.30 uur in de Maria van Sevenwoudenzaal van de Sint Franciscusbasiliek in Bolsward. Behalve in de schoolvakanties.

Er is aandacht voor een gezond stemgebruik, door het doen van leuke zang- en speloefeningen. Hierbij wordt gewerkt aan adem en houding, ritme klappen en -lopen. Naast het samen zingen, krijgt ieder kind ook persoonlijke aandacht, door individueel te werken aan adem, houding en gehoor. Maar voorop staat het plezier in het zingen met elkaar! En zingen is heel gezond zoals we weten!

Tijdens de repetitie oefenen we liederen voor de vieringen, maar ook jaargetijden en jaarfeesten. We zingen bij de Gezinsvieringen ongeveer zes keer per jaar in de kerk. O.a. in de viering van Kerstavond, en zingen bij de Kerststal (Kindje Wiegen). Hierbij worden we begeleid door onze organist Boudien Janssen-Terbraak. Ook komt er wel eens een ander instrument bij, bijvoorbeeld een fluit. Daarnaast zingen we ook wel eens buiten de kerk op uitnodiging.

Aan het einde van het seizoen doen we meestal wat anders. Dan mogen jullie je instrument mee nemen of zelf een lied zingen voor de groep. Samen of alleen.

We zijn op zoek naar nieuwe kinderen die het leuk vinden om samen te zingen! We zijn op zoek naar jou! Denk je nu, dit lijkt me wel wat, kom een keer langs tijdens één van onze repetities. Je kunt dan een keer meedoen en kijken of dit je wat lijkt. Oh ja, de contributie is maar € 1,00 per maand, maximaal € 10,00 per koorseizoen.

Heb je nog vragen, dan kun je ons bellen of mailen.

Cecilia Bekema (06 30811819 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Boudien Janssen-Terbraak (0515-580870 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)