Artikelen

Op woensdag 19 april was het alweer de laatste avond van het KVG seizoen. Het bestuur had bedacht om met z’n allen een spel te gaan spelen. Dit werd: “Ik hou van Holland”.
De parochiezaal werd versierd met oranje en rood/wit/blauwe vlaggetjes en ballonnen. Bij binnenkomst werden de dames meteen ingedeeld in twee groepen: de oranje en de rood/wit/blauwe groep. Na de koffie/thee kondigde Marian Schram, onze vice-voorzitter, de enige en echte Linda de Mol aan en kon het spel beginnen.
Niet alleen de vijf vertegenwoordigers van elke groep moesten vragen beantwoorden en spellen spelen, maar de hele groep kreeg opdrachten die ze met elkaar moesten oplossen. Ook de bekende mijnheer Tsjang ontbrak niet en maakte er met zijn muziek een gezellige boel van. De bekende liedjes werden door iedereen meegezongen.
In de pauze een hapje en een drankje en daarna ging het spel weer verder. Tenslotte was het tijd voor het slotspel, het verjaardagsfeestje. Elke groep koos vier vertegenwoordigers uit en deze moesten in een cirkel zitten. Om de beurt kregen ze een vraag en bij het goede antwoord mochten ze de cadeaudoos doorgeven. Die doos tikte en begon steeds harder te tikken en uiteindelijk sprong er een balletje uit en was het spel afgelopen.
De oranje groep had de meeste punten gescoord maar iedereen ging naar huis met een prijsje: een sleutelhanger met twee klompjes eraan en een zakje Hollands snoep.
Clara Bakker sloot de avond af met enkele mededelingen en wenste iedereen wel thuis en een goede zomer.
Op donderdag 18 mei a.s. wordt het seizoen afgesloten met een kerkdienst om 9.00 uur, daarna koffiedrinken in de parochiezaal en de jaarlijkse fietstocht, als het weer het toelaat.