Artikelen

Vrijdagavond 10 maart om 20:00 uur starten we met iets nieuws: parochie-café. In een ontspannen informele setting willen we, met een ieder die geïnteresseerd is, in gesprek gaan over actuele maatschappelijke onderwerpen. Het wordt een mix van gespreksronden in kleine groepen en korte inleidingen om de gedachten te voeden en te scherpen. Dat alles in de sfeer van een café. Na de koffie en thee zetten we de nootjes op tafel en is er nog wat anders te drinken. Rond 22:00 uur zal de avond besloten worden.

We willen dit een aantal keren per jaar organiseren. Deze eerste keer is vlak voor de verkiezingen. Het onderwerp zal zijn: ‘Wat bepaalt je keuze?’ Eigenlijk iedereen streeft naar menselijkheid in onze samenleving. Maar wat is dat precies? Op welke manieren kun je daartegen aankijken? Bijvoorbeeld wanneer het gaat om vraagstukken met betrekking tot de zorg, vluchtelingen en integratie, maar ook als het gaat om discriminatie en geweld.

We hopen enkele gemeenteraadsleden te mogen verwelkomen die, vanuit hun achtergrond, hun visie geven. PCI-voorzitter Dominicus Kamsma belicht het thema vanuit het katholiek sociaal denken. De meeste tijd zal ingeruimd zijn voor het onderlinge gesprek.

Het parochie-café staat open voor alle belangstellenden. Doel is een ontmoeting van mensen en hun gedachten. Het is altijd een kenmerk geweest van de christelijke geloofsgemeenschap om in gesprek te zijn met mensen van andere overtuigingen en/of met andere inzichten om zo met elkaar het goede, het ware en het schone op het spoor te komen. Kortom: graag tot de 10e maart om 20:00 uur in de Maria van Sevenwoudenzaal naast de St. Franciscuskerk te Bolsward (Grote Dijlakker 7).

Welkom!