Centraal thema van de reis is:
'De kerk in zending. Pelgrims uit het Noorden bidden met Maria'.
Als voorbereiding op de reis worden informatiebijeenkomsten georganiseerd op verschillende locaties in de regio. Voor de parochies Bolsward, Workum, Witmarsum en Makkum is de informatiebijeenkomst op 30 oktober 2007 om 19.30 in de Parochiezaal van de St. Franciscuskerk in Bolsward. U bent hiervoor van harte uitgenodigd.
Tijdens deze bijeenkomst zult u o.a. worden geïnformeerd over Lourdes als bedevaartsplaats, maar ook over de praktische zaken zoals de vervoers- en verblijfsmogelijkheden. Deze avond wordt georganiseerd door het bisdom, de VNB en het Lourdeswerk Bolsward.

Mgr. Eijk heeft de hoop uitgesproken dat het bisdom Groningen-Leeuwarden in 2008 met een grote groep pelgrims naar Lourdes reist. Een groep waarin alle generaties, zieken en gezonden en in het bijzonder veel gezinnen verte-genwoordigd zijn. In 2008 wordt in Lourdes het 150-jarig bestaan van de ver-schijningen gevierd. In 1858 verscheen Maria in de Grot van Massabielle aan de oevers van de rivier de Gave aan het meisje Bernadette Soubirous. Sinds-dien zijn er vele miljoenen pelgrims naar Lourdes getrokken om er te bidden, stil te worden en kracht op te doen. Met een reis naar deze bijzondere plek wil het bisdom Groningen-Leeuwarden de 150e verjaardag van de verschijningen feestelijk herdenken en met zoveel mogelijk mensen uit het bisdom dit samen vieren.
Reisfolder
Speciaal voor deze bedevaart wordt er een reisfolder uitgegeven met daarin alle benodigde inhoudelijke en praktische informatie. Deze folder met aan-meldingskaart is achterin de kerk te vinden of verkrijgbaar bij ondergeteken-de. Opgave voor deze reis graag via ondergetekende, zodat het Lourdeswerk weet wie er vanuit de 4 parochies met de groep Bolsward, Makkum, Witmar-sum, Workum meewillen.
Na deze eerste informatiebijeenkomst zullen er nog één of twee informatiebij-eenkomsten volgen. Informatie hierover komt in de parochieklok of het Drie-luik.
Mocht u belangstelling voor deze bedevaart (per vliegtuig, trein of bus) heb-ben of meer willen weten dan kunt u contact opnemen met Boudien Janssen-Terbraak, telefoonnummer 0515-580870.