Nieuwsarchief

De tuinmuur krijgt ook een flinke opknapbeurt: metselwerk wordt aangeheeld, het hekwerk wordt geheel opnieuw gestraald en op kleur gebracht (gemoffeld), de hekken komen weer terug. Het wordt een totaal nieuw aanzien van onze kerk en kerkplein! Ondertussen vindt een van de belangrijkste werkzaamheden vrijwel onzichtbaar voor iedereen plaats. Het glas-in-lood wordt vak voor vak uitgenomen en naar het atelier van Glasmalerei Peters in Paderborn gebracht. Enkele leden van de bouwcommissie zijn er op bezoek geweest en hebben het spectaculaire resultaat van de vernieuwde onderdelen aanschouwd: het wordt top!
Overige activiteiten die op dit moment aandacht hebben zijn vervangen van dakpannen, herstel van metselwerk en het aanbrengen van veilig-heidsvoorzieningen t.b.v. toekomstige dakinspecties. De resultaten van de in gang gezette aanvullende fondswerving zijn veelbelovend.

Op korte termijn zal de commissie beheer zich buigen over het zo zin-vol mogelijk besteden van deze financiĆ«le bijdragen. Het plan is om binnenkort een zgn. “sponsordag” te organiseren waarvoor alle dona-teurs tekst en uitleg over de bouw krijgen en een verhelderende rondlei-ding. Zonder deze giften zou de door het bestuur gewenste extra kwali-teitsverbetering van gebouw en gebruiksmogelijkheden niet mogelijk zijn. Wij hebben de indruk dat het met de overlast van het werk redelijk meevalt. Dit is ook de verdienste van alle mensen die op de bouwplaats werkzaam zijn. Valt u desondanks toch iets op, schroom niet dit mel-den. Suggesties zijn altijd welkom.

Ton Visser heeft een paar leuke foto's gemaakt en die kunt u hier bekijken.