Nieuwsarchief

Werken van barmhartigheid is een benaming voor goede daden, die een mens voor een ander doet uit liefde voor God. In die daden wordt zichtbaar hoe God er voor mensen wil zijn. Het meest tastbaar gemaakt in de persoon van Jezus Christus. Deze werken hebben door de eeuwen heen grote invloed gehad op de wijze waarop de kerken de uitgestoken hand boden aan mensen in de problemen.Oorspronkelijk waren er zes werken, te herleiden op de tekst van Mattheüs 25:35- 36  waar Jezus zegt: “Want Ik had honger en jullie gaven Mij te eten, Ik had dorst en jullie gaven Mij te drinken. Ik was een vreemdeling en jullie namen Mij op. Ik was naakt en jullie kleedden Mij. Ik was ziek en jullie bezochten Mij. Ik zat in de gevangenis en jullie kwamen naar mij toe.”In het jaar 1207 werd als zevende werk toegevoegd: “Het begraven van  de doden”.  Ik gaf brood aan de hongerigen en kleren aan de naakten; als ik het lijk van een volksgenoot buiten de muren van Ninevé zag liggen, dan begroef ik het. (Tobit 1,17)
De data zijn dit jaar 2016: 12, 19 en 26 februari, en 4, 11, 18 en 25 maart. Steeds weer anderen nemen de voorbereiding van de maaltijd op zich en één van de Bolswarder pastores heeft de leiding over het liturgisch moment. De maaltijd vindt plaats in het Convent, Groot Kerkhof 1. U bent van harte uitgenodigd om mee te doen, ook kinderen zijn van harte welkom. Wel is het prettig als u zich van te voren aanmeldt dan kunnen we daar bij de inkopen rekening mee houden.  Welkom.