Nieuwsarchief

altZo moeten wij er in deze dagen voor zorgen dat het dak dicht blijft en de ramen goed in het lood zitten. Het kerkbestuur probeert gebruik te maken van de nieuwe regelingen voor de kerkrestauraties zodat we echt aan het werk kunnen.
Maar belangrijker dat die ontelbare bakstenen zijn de twee en een half duizend "levende stenen" die onze parochiegemeenschap vormen. En die stenen bent u. Die stenen worden samen gevoegd door de liturgie die we samen vieren, door de sacramenten die ons op de grote momenten van het leven sterken, door het bezoekwerk van de pastores en de verschillende werkgroepen, door onder meer de acties voor vrede, ontwikkeling en missie, het jongerenwerk en de activiteiten voor ouderen. Als je al die mensen optelt kom je naast de betaalde krachten tot enkele honderden vrijwilligers. Door hun inzet is de parochie een "gebouw" van levende mensen dat goed gestructureerd is en onze kerkgemeenschap tot een thuis maakt voor velen.
Door uw bijdrage zorgt u er voor dat ook het "mensengebouw" goed functioneert. Dat de klok vol komt met informatie, gedrukt wordt, gevouwen en rondgebracht, dat de zieken een fruitbakje of bloemen krijgen, dat de website in de lucht blijft, dat de kerk door de week open is voor gasten en regelmatig schoongemaakt wordt. Dat er mooie bloemen staan en koffie wordt geschonken.
Onze kerk "drijft" als een betonnen schip in de Friese klei. Door uw gaven zorgt u ervoor dat ook onze gebouw van levende mensen een hechte financiële basis heeft. Draagt u uw steentje bij"

Namens de Pastores, het Parochiebestuur en het Parochieel Caritas
Pastoor J.R. van der Wal