Grote Lourdesbedevaart Loterij 3-4 oktober van start

Bisschop De Korte wil graag dat er ook kinderen en jongeren met deze bijzondere reis mee gaan (Vanuit onze parochie hebben we al zeker 10 kinderen en jongeren!). Voor hen kost de reis maar € 299,50. Om dit mogelijk te maken, organiseert het bisdom de Grote Lourdesbedevaart Loterij en andere acties. In het weekend van 3-4 oktober a.s. gaat de loterij van start.

Via de parochies en katholieke organisaties zullen tot halverwege januari 35.000 loten verkocht worden. De opbrengst wordt gebruikt om de reiskosten voor jongeren die aan de bedevaart willen deelnemen zo laag mogelijk te houden. Natuurlijk gaan we ook in onze locaties de loten verkopen. Wilt u loten kopen, óf wilt u helpen met het verkopen? Neem dan contact met ons op.

De loten kosten slechts € 1,- per stuk. De trekking is op 2 februari 2016 en de uitslag zal bekend worden gemaakt op de website van het bisdom (www.bisdomgl.nl) De hoofdprijs is twee weken vakantie in een acht persoonsbungalow t.w.v. € 1.500,-. Daarnaast zijn er diverse andere prijzen.

Zaterdag 12 maart organiseren de kinderen en jongeren die in de meivakantie naar Lourdes gaan een actiedag rond de St. Franciscuskerk in Bolsward om geld in te zamelen voor deze reis. Van 11.00 uur tot 15:00 uur zijn er allerlei activiteiten op het kerkplein, zoals een sponsorloop door de jeugd rond de kerk en het wassen van auto’s. Verder zijn er allerlei lekkernijen, fruit en suikerbrood te koop. De opbrengst van deze dag wordt gebruikt om de korting voor de kinderen jongeren voor een deel te betalen.