Artikelen

Passie in Bolsward zoekt spelers - Auditieworkshop op 3 maartAuditieworkshop 3 maart

Bolsward – In het voorjaar van 2014 wordt het theaterspektakel “Passie in Bolsward” met en door jongeren georganiseerd. Het openluchtgebeuren speelt zich af in het Julianapark en begint en eindigt in de Broerekerk. Op 3 maart vindt een auditieworkshop plaats om spelers te zoeken.
“In de auditieworkshop gaan we met de spelers op zoek naar hun acteertalenten,” vertelt Gooitsen Eenling, theaterdocent. “Geen jury of individuele audities, maar als groep kijken wat mogelijk is.” Na de auditieworkshop wordt er aan het script gewerkt waarin de eigen verhalen van de spelers ook een plek kunnen krijgen: “Natuurlijk gaat het stuk over het oude passieverhaal van Jezus, maar we willen het samen met de spelers ook in deze tijd plaatsen.”
Eén van de iniatiefnemers is Enny Veens: "Wij zijn begonnen met "Passie in Bolsward" vanuit het idee dat we graag de talenten die jongeren hebben zichtbaar willen maken voor heel Bolsward. Jongeren komen soms negatief in beeld. Dat is vaak niet terecht. Ieder mens heeft talent en ieder mens heeft eigen ideeën en ervaringen. Deze willen we graag zichtbaar maken in de passiespelen. Met elkaar willen we natuurlijk het verhaal zelf alle eer aan doen. Het resultaat willen we zo professioneel mogelijk maken. Daarom willen we ons met dit project vooral richten op jongeren van 15 tot 35 jaar, maar mensen van boven de 35 zijn natuurlijk van harte welkom.”
Passie in Bolsward is niet gebonden aan één van de kerken in Bolsward.  Enny Veens is enthousiast: “We willen het project wel graag samen met de kerken in Bolsward doen, net als met scholen, verenigingen en instanties. Zo kunnen we van elkaar leren en van elkaars krachten gebruik maken.”
De uitvoering van Passie in Bolsward is rond Pasen 2014. In september beginnen de repetities.

Meer informatie op www.facebook.com/PassieInBolsward