Onze Bedevaart naar Lourdes

Maandag twintig september om kwart voor tien kwamen we met de bedevaartgangers bijeen in onze kerk. Daar hebben we samen gebeden en zijn daarna vertrokken naar Lourdes. We hebben een goede reis gehad naar Eindhoven. Daar kwamen nog meer bedevaartgangers bij ons; waaronder kardinaal Simonis en nog veel meer priesters en diakens. We vertrokken met een uur vertraging naar Lourdes. Na een goede vlucht kwamen we in Tarbes aan, waar de bus naar Lourdes klaarstond. We gingen naar ons hotel ?St. Georges?. Een zeer goed hotel qua eten, drinken en service. We hebben heel wat liturgische vieringen bijgewoond. We zijn onder andere bij de grot, de lichtprocessie, de baden, de boeteviering en de handoplegging geweest en we bezochten veel plaatsen van Bernadette. Ook bezochten we de Cit? S?cours geweest.Donderdags gingen met alle bedevaartgangers naar de Gavarny, Pont d' Espagne en St. Savin. We zagen mooie watervallen en veel natuurschoon. En ook liepen we een stukje van het St. Jakobspad. We vonden het wat te ver om naar Santiago de Compostela te lopen; we hadden er trouwens ook te weinig tijd voor. Deze excursie hadden we te danken aan het Parochieel Caritas, dat ook de reis voor een deel mee betaalde, ook vele parochianen hebben via het Lourdeswerk bijgedragen: daarvoor onze hartelijke dank. Vrijdag mocht ik met nog twee mensen de onderdompeling in het bad ondergaan. Dat was een enorme ervaring. Zaterdag zijn we met z'n allen in goede gezondheid en geestelijk erg gesterkt weer in Bolsward aangekomen.
Joke de Vreeze-Henkes