Nieuwsarchief

Tegelijk ervaren we dat het niet meevalt om dit goede werk blijvend in stand te houden. Bezoekgroepen bestaan dikwijls al vele jaren en hebben moeite om nieuwe mensen aan zich te binden. Ook is er behoefte om ervaringen te delen en inspiratie op te doen.

Wat geeft mij voldoening in het bezoeken van zieken? Wat vind ik moeilijk in het gesprek met de vrouw die plotseling haar man verloor? Ik kom namens de parochie, ben van de kerk, maar wat moet ik als mensen met vragen over het geloof komen?

We willen op 25 januari om 20.00 uur in het parochiecentrum te Joure stilstaan bij dit soort vragen en nader ingaan op het helpende gesprek. Waar is iemand mee geholpen? Wat kan troosten? Wat betekent echt luisteren? Hoe kunnen we het bezoekwerk goed blijven doen?

De regioraad Zuid- West van het Vicariaat Friesland Noordoostpolder organiseert deze avond. Inleider is pastoraal werker Wiebe Mulder van de samenwerkende parochies Balk, Sloten, Woudsend en Bakhuizen. Hij heeft veel ervaring met het begeleiden van bezoekersgroepen.

Iedereen die zich aangesproken voelt en/of actief is in het bezoekwerk is van harte welkom. Graag wel even een berichtje of telefoontje naar het vicariaat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., telefoonnummer: 0527-239945.