Nieuwsarchief

Van 15 t/m 22 oktober zal de groep per bus en TGV naar Lourdes reizen en daar de bedevaart beleven. De reis wordt georganiseerd door het Lourdeswerk Bolsward. Het is sinds 2004 de vierde keer dat er vanuit Bolsward een bedevaart naar Lourdes wordt georganiseerd. De kinderen zullen deelnemen aan de Kinder- en Jongerenbedevaart van de VNB en hebben hun eigen programma in Lourdes. De volwassenen doen mee aan de gewone bedevaart, waarbij natuurlijk niets verplicht is. Als gezinnen bijvoorbeeld er een middag met elkaar op uit willen trekken, dan kan dat. Het belangrijkste is dat iedereen een geweldige week krijgt!

alt

Tegen twee uur op de zaterdagmiddag liep de Parochiezaal al snel vol. Op vier mensen na was iedereen er. Het was ook een kennismakingsmiddag, omdat er ook mensen van buiten Bolsward mee gaan, en omdat de Bolswarders elkaar ook niet allemaal even goed kennen. Na een inleidend praatje van hotelleider Patrick Janssen gingen de kinderen en volwassenen uit elkaar.
De kinderen gingen onder leiding van (meester) Age Huitema en (juf) Annalies van der Pol aan de slag om meer te weten te komen over Lourdes, Maria en Bernadette. Age en Annalies gaan mee als vrijwilliger met de Kinder- en Jongerenbedevaart. De kinderen hebben heel veel zin om mee te gaan, maar vinden het wel spannend om zo'n reis te maken.

alt

Voor de volwassenen vertelde Patrick ook in het kort het verhaal van Lourdes en wat men in zo'n bedevaartsweek kan verwachten. De presentatie was voor een aantal 'oudgedienden' een leuke herkenning, omdat de foto's voor een groot deel van eerdere reizen waren. Met het verhaal over Lourdes en de vragen die gesteld werden was de tijd zomaar om. De sfeer was geweldig deze middag, dat belooft veel goeds voor de bedevaart!

De volgende voorbereidingsbijeenkomst is op woensdag 12 oktober, om 19.30 uur in de Parochiezaal. Dan zullen de laatste nieuwtjes verteld worden en kunnen de laatste vragen worden gesteld. Drie dagen later is dan het vertrek naar Lourdes.

altMeer weten?

Folder