Hieronder de brief van het Bisdom.

Geachte parochianen van de samenwerkende parochies van De Viersprong:

• Parochie H. Werenfridus te Workum,
  • Parochie H. Martinus in Makkum,
  • Parochie H. Nicolaas van Tolentijn te Witmarsum, en
  • Parochie H. Franciscus te Bolsward.

Zoals u weet is pastoraal werker Sipke Draisma met ingang van 15 november a.s. benoemd tot pastoraal werker in de parochies van Harlingen, Franeker, Dronrijp, Sint-Annaparochie, Terschelling en Vlieland.

Inmiddels zijn er verschillende gesprekken gevoerd over de invulling van de ontstane vacature. Dat waren gesprekken met pastoor Van der Wal en pastoraal werkster mevrouw Kamsma-Kunst, met een kandidaat, en met bestuurders van uw parochies.
Die gesprekken hebben afgelopen week tot een positief resultaat geleid.

Na terugkoppeling van deze gesprekken, heeft de bisschop besloten om mevrouw Kamsma-Kunst, die nu parttime werkt, met ingang van 15 november a.s. te benoemen als fulltime pastoraal werkster in uw vier parochies, de parochies van Bolsward, Makkum, Witmarsum en Workum.
Daarnaast heeft de bisschop besloten om de heer Tako de Wolff met ingang van 1 december a.s. te benoemen als parttime pastoraal werker in uw vier samenwerkende parochies, in eerste instantie tot
1 september 2011.

Tako de Wolff was in de afgelopen 18 jaar aalmoezenier in dienst van de rooms-katholieke geestelijke verzorging bij de krijgsmacht. Hij is 56 jaar en woont in Assen. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen.
Het vernieuwde pastoraal team heeft inmiddels een begin gemaakt met een onderlinge taakverdeling.

Namens de staf van het bisdom wens ik u een blijvende goede samenwerking toe met pastoraal werkster mevrouw Kamsma-Kunst, die nu fulltime gaat werken in alle vier de parochies, en met de nieuwe pastoraal werker Tako de Wolff.

Met vriendelijke groet,

Peter Pot,