Artikelen

De kinderen van de St. Franciscusparochie hebben zondag hun seizoen afgesloten met spelactiviteiten. Om tien uur werd begonnen met een Eucharistie viering in de Sint Franciscuskerk met medewerking van het R.K. St. Franciscuskinderkoor. Voor het kinderkoor was het de laatste viering van het seizoen. Tijdens de viering was er voor de aanwezige kinderen in de kerk de laatste Kinderwoorddienst van dit seizoen.

Na de viering was er, zoals gebruikelijk, gelegenheid in de parochiezaal om elkaar tijdens een kopje koffie te ontmoeten. Voor de kinderen stond er limonade en een versnapering klaar.

Na een half uur begonnen de kinderen met hun spelactiviteiten. De 25 aanwezige kinderen werden in verschillende groepen verdeeld. In de eerste ronde stonden de individuele spelletjes op het programma. Zoals: blikgooien, koekhappen, zenuwspel, ezeltje prikje, pittenzak spelletje en knikkerspel. Deze spelletjes werden in en rond de kerk gehouden. Met geconcentreerde gezichtjes werden de spelletjes gespeeld.

Na de eerste ronde spelletjes was het tijd voor de lunch. Hier konden de kinderen even op adem komen en werd de inwendige mens versterkt. Daarna volgde een insmeer ronde tegen de felle zon. Want het werd tijd voor de tweede ronde. Hierin stonden de teamspelen centraal. Deze werden net als de andere spelen in en rond de kerk gehouden. Zoals kruiwagenloop, pop aankleden, skippybal race , waterloop, ei spel, en de posterloop. Met verhitte hoofden werden deze onderdelen afgewerkt. Bij het laatste teamspel werd er in de parochiezaal in een kring een verhaal verteld met stoelendans.

Na afloop was er de prijsuitreiking. Elk teamlid kreeg een presentje. Als verkoeling werd er een ijsje uitgedeeld en werden de kinderen opgehaald door hun ouders.

Kijk hier voor de foto's