Nieuwsarchief

Bij de schoonmaak en verplaatsing van ons kerkorgel hebben de orgelbouwers onderstaande tekst (handgeschreven) gevonden in het orgel zelf. Ik heb de tekst hier letterlijk overgenomen. Ik vond het wel leuk om u daar deelgenoot van te maken.

In maart 1938 gekocht van de Gereformeerde Kerk IJmuiden-Oost.In de fabriek te Heerde geheel gerestaureerd door de Fa. J. Reil.
Daarna verkocht aan de Gereformeerde Kerk te Daarle.
In juni 1949 gekocht van de Gereformeerde Kerk te Daarle.
Geheel gerestaureerd door de fam. Madern en Moraal C.V.
Daarna verkocht aan de Gereformeerde Kerk te Oldenzaal.

In november 1971 gekocht van de Gereformeerde Kerk te Oldenzaal. In de fabriek te Heythuysen geheel gerestaureerd door de Fa. Verschueren N.V.
Daarna verkocht aan de St. Franciscusparochie te Bolsward.

Ons kerkorgel heeft dus al een hele reis door Nederland gemaakt. Dit is echter niet de gehele geschiedenis. Het orgel is een stuk ouder dan 71 jaar. Hoeveel jaar, dat durf ik u niet te zeggen. Misschien dat er parochianen zijn die dit wel weten. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
Boudien Janssen-Terbraak