Artikelen

Vrijdag 13 en zaterdag 14 maart hebben jongeren van 't Schakeltje 24 uur gevast voor Oeganda. Ze aten 24 uur niets om zo geld in te zamelen voor Oeganda.

Vrijdag 13 maart begonnen de jongeren eerst met een maaltijd tijdens de vastenprik, die dit keer in de parochiezaal was(normaal in Convent)

Na de vastenprik, was er tijd voor het Schakeltje, deze bijeenkomst ging over Vasten en hoe gaan wij daar als jongeren mee om. Wat laten we en wat laten we niet. Ook hadden we een spel, genaamd Karakter het woord zegt het al het gaat over je karakter! Na dit spel hebben we het hongerdoek besproken en als aflsuiting hebben we de film. Madagascar gekeken.
De jongeren die niet mee deden aan de actie gingen naar huis en de overgebleven jongeren (Mireille, Gerda, Anna-Nynke en Henny) gingen slapen in de parochiezaal.

Zaterdag was er een inloopdag van 10 uur tot 17 uur. Ondertussen waren de jongeren aan het knutselen (kaarten maken, rozekrans knopen) om dit dan weer te verkopen aan de bezoekers van deze actie. Er kwamen vele parochianen langs om de jongeren te steunen.

Marlies Breeuwsma had een spel gemaakt met vragen over Afrika en een powerpoint over het land Oeganda(daar zaten veel antwoorden in verweven). Een ontzettend leuk spel, waarbij het soms hard aan toe ging! De jongeren waren dan wel niet aan het eten hun felheid was er niet minder om! Na de inloop dag samen met Pastor Kamsma de viering voorbereid want de jongeren zouden lezen en voorbedes schrijven en er was ook een powerpoint over Oeganda en de dag zelf. Na de dienst mochten de jongeren weer eten en dat deden ze dan ook in de parochiezaal (Joke had heerlijk gekookt)

Het bedrag wat er deze actie is opgebracht is ruim: 800 euro! Alle sponsors hartelijk dank!