De leden van de Werkgroep Parochianenvoorgangers (WPV) gaan voor in vieringen waar leken in voor mogen gaan. De diensten onder leiding van parochianen zijn ontstaan door het nijpende priestergebrek. Momenteel hebben deze vieringen een eigen plek gekregen in het rooster van vieringen en zijn parochianen ermee vertrouwd geraakt.
De meest bekende viering waarin parochianen voorgaan is de Communieviering. Een communieviering is een verzelfstandigde voortzetting van de eucharistieviering. In de communieviering wordt de geconsecreerde communie uit een eerder gehouden eucharistieviering gedeeld. In de eucharistieviering nam de priester het brood, dankte, brak en deelde het uit. Het delen in de communieviering is in wezen een voltooiing van de eucharistie.

De communieviering heeft vanwege haar zelfstandig karakter een eigen liturgische vorm. De woorddienst is vergelijkbaar met de eucharistieviering.
De viering van de communie wordt ingeleid door het Onze Vader en vervolgens wordt de communie uitgereikt. Na de communie volgt een wat langer dankgebed.
De werkgroep bestaat uit voorgangers en medevoorgangers. Een voorganger geeft leiding aan de viering en verzorgt de overweging. Hij bereidt samen met de medevoorganger de viering voor. Samen gaan ze voor in de viering en verdelen de taken.

Leden van de werkgroep zijn:

Parochianenvoorgangers:
Peter de Boer
- Koos IJdema
- Dominicus Kamsma

Medevoorgangers:
Marloes ter Beke
- Josephine v.d. Werf

Contactpersoon:
Dominicus Kamsma, tel. 573923.