Vanaf oktober willen we weer eens per maand een avond aanbieden om gezamenlijk ons geloof te verdiepen. Deze keer zullen we telkens een korte passages uit de evangeliën met elkaar bespreken. Als leidraad gebruiken we elke avond een preek van de beroemde kerkvader bisschop Aurelius Augustinsus. Hij leefde in de vijfde eeuw. Zijn geschriften hebben tot op de dag van vandaag grote invloed in de kerk, zowel onder katholieken als protestanten. De preken die hij hield waren bedoeld voor het grote publiek en zijn dus niet heel erg moeilijk. De bedoeling was dat ze voor zoveel mogelijk mensen – gestudeerd of niet – aansprekend waren. Bisschop Augustinus was daar een meester in.

Elke samenkomst zullen we de bewuste Bijbeltekst lezen en daarna Augustinus’ preek zowel lezen als beluisteren (met behulp van een CD), daarna is er ruimte voor verdieping, uitwisseling en gesprek.

We komen op maandagen samen in de Maria van Sevenwoudenzaal te Bolsward, telkens van 20:00 – 21:30 uur. Data zijn: 3 oktober, 7 november, 12 december, 9 januari, 20 februari, 20 maart, 24 april, 15 mei (reserve datum). Elke avond staat op zichzelf. Opgave voor de reeks of delen daarvan kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.