In het weekend van 9-10 maart werd de actie Zip your lip gehouden: 24 uur niet eten voor het goede doel!

Vrijdag 9 maart was het dan zover! Om half 8 verzamelden we ( Anneke, Mireille, Mirella, Thierry, Sunsearhee en Henny) zich in de parochiezaal. De 24 uur waren in gegaan! We hadden eerst nog gewoon een avond van 't Schakeltje waar we met elkaar de rozenkrans gingen bespreken en later ook bidden. Dat was voor sommigen een hele ervaring en soms ook wel een nieuwe ervaring.

alt

Rond de klok van 22 uur sloten we het programma af en gingen we een film kijken.
Tijdens de film kwamen er een aantal leden van het parochiebestuur een kijkje nemen bij ons ( ze waren net heerlijk uit eten geweest en wilden ons een hart onder de riem steken). Ook werden er nog even een aantal slaap liedjes voor ons gezongen! Na een goede nachtrust ( we bleven slapen in de parochiezaal) begon het programma op 10 maart om 10 uur met een gebedsviering onder leiding van Pastor Kamsma. Pastor Kamsma had een wel heel bijzondere tekst uitgekozen namelijk het verhaal over de 5 broden en de 2 vissen ( niet bij na gedacht dat wij al een beetje trek kregen) zij had daar gelukkig een andere gedachte bij gevonden! Na de viering gingen we met elkaar thee drinken en begon het verder programma. Zo was er het spel een appel en een ei, dingen ruilen voor weer grotere of kostbaardere dingen.
De deelnemers kwamen terug met sokken tot een echt Feyenoord shirt! Ook was er de mogelijkheid om te schilderen, te twisteren, muziek maken en er was een rommelmarktje! Ook werden de dingen verkocht van de actie een appel en een ei.
Rond de klok van 18 uur hebben we alles weer opgeruimd en ons klaar gemaakt voor de viering, want tijdens de viering zou de Communie ons eerste eten weer zijn sinds 24 uur! Pastor Draisma gaf veel aandacht aan onze actie en nodigde dan ook de parochianen uit om ons nog te steunen door wat te kopen in de parochiezaal. Na de vieirng kwamen er dan ook nog vele om ons te steunen! Toen iedereen weg was hebben wij genoten van een heerlijke kippensoep en een broodje. Die 24 uur vielen reuze mee, wel eens een dipje maar in het algemeen prima vol te houden en wat is nou 1 dag niet eten!

De opbrengst van onze actie was boven verwachting! Het bedrag op dit moment is:
1320.50 euro! Een ieder die hier aan mee heeft gewerkt super bedankt! Want met dit bedrag helpen wij al 54 kinderen op een betere toekomst!

groeten van:
Anneke, Mireille, Mirella, Thierry, Sunsearhee en Henny