28 februari Impulsdag Paastriduum

Op zaterdag 28 februari 2015 organiseert de ‘Diocesane werkgroep voor Liturgie’ een Impulsdag rond het Paastriduum. Sinds het verschijnen van de brief van de Nederlandse Bisschoppen (2012) heeft mgr. De Korte twee brieven geschreven over het Paasfeest en de voorbereiding hierop. De dag is bedoeld voor allen die in ons bisdom zorg dragen voor de liturgie.
10.00 u.           inloop
10.30 u.           Opening door de bisschop
10.35 u.           Lezing
11.30 u.           Koffie
12.00 u.           1e workshopronde
                        2 vóór de lunch
13.00 u.           Lunch
14.00 u.           2e workshopronde
                        2 na de lunch
15.00 u.           Slotgedachten
15.00 u.           Slotwoord door de bisschop
15.30 u.           Slot

Wat kunt u verwachten ?

De dag zal beginnen met een inspirerende lezing over het Paastriduum door Thomas Quartier (www.thomasquartier.nl) . Aansluitend kunt u deelnemen aan workshops. We hebben verschillende workshops voor u georganiseerd. U kunt zich inschrijven voor 4 workshops rondom Palmzondag, Witte Donderdag, Goede Vrijdag en de Paaswake
Ook is er een rondgang door de kathedrale kerk o.l.v. pastoor Wagenaar. Op verschillende plekken en wijze is het Paasmysterie in de St.Jozefkathedraal verbeeld.
Tussendoor is de mogelijkheid om te gaan kijken bij verschillende stands van onder andere ‘Samuël Kinderwerk’ en ‘Kerk in Nood’. Ook zal er een stand zijn waar liturgische bloemsierkunst rond het Paastriduum wordt getoond. Het jongerenwerk van ons bisdom zal vertegenwoordigd zijn in de persoon van jongerenwerker Krista Russchen.

Informatie en opgave

Voor méér informatie en een folder kunt u contact opnemen met pastoor Victor Maagd,
0527 – 61 20 61 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Deelnemers vragen wij zich uiterlijk voor 20 februari 2015 op te geven bij:
Bisdom Groningen-Leeuwarden, Afdeling Pastorale Dienstverlening, Ubbo Emmiussingel 79, 9711 BG Groningen, tel: 050-4065888. Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bij de deelname graag naam, adres, postcode, plaats, telefoonnummer, e-mail en parochie vermelden. Bij de opgave graag ook doorgeven aan welke workshop u deel wilt nemen. Voor de dag, die waar ook een eenvoudige lunch in is voorzien, wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.