alt

Op zaterdag 28 mei organiseerde het bisdom Groningen-Leeuwarden een grote diocesane misdienaarsdag. Bijna 500 deelnemers kwamen naar attractiepark Duinen Zathe in Appelscha.
De dag werd geopend met een eucharistieviering in het park. Hoofdcelebrant van Bisschop de Korte. Deze dag was er om alle midienaars en acolieten te bedanken voor hun vele werk op het altaar.
Na de viering kregen we uitleg over de dag en waren we welkom om in het park te gaan spelen. De kinderen wisten natuurlijk niet hoe snel ze de "kerk"moesten verlaten om naar het park te gaan.
Tussen de attracties door was er per groep ( 4 groepen) patat en een kroket of fricandel. Na het eten was het tijd voor de speurtocht door het park, wie vond de balletjes die verstopt lagen? Op elk balletje stond weer een letter en dat vormde een woord: Wierookvat. Rond de klok van vier uur sloot de bisschop de dag af en konden we weer richting Bolsward gaan.

De foto's zijn hier te bekijken

www.bisdomgroningenleeuwarden.nl/?O=500&Page=2