11 december informatieavond in parochiezaal

In de meivakantie van 2014 gaat onze nieuwe Zalige Titus Brandsmaparochie op bedevaart naar Lourdes. Een mooie gelegenheid voor parochianen uit wat nu nog de Viersprong is om elkaar nog beter te leren kennen. Volwassenen, maar dit jaar ook speciaal kinderen met hun ouders en jongeren, worden speciaal uitgenodigd om mee te gaan met deze reis. Of je nu jong of oud bent, het gevoel dat Lourdes je geeft valt niet onder woorden te brengen. Lourdes moet je zelf beleven en wordt vaak een vriendschap voor het leven!

Kinderen (van 4 t/m 12 jaar) en jongeren (vanaf 12 jaar) doen mee met de kinder- en jongerenbedevaart van de VNB. Ze beleven de week in groepen, samen met deskundige begeleiding. Ook voor kinderen en jongeren die zorg nodig hebben gaan er deskundige en bevoegde vrijwilligers mee. Ze hebben ieder hun eigen aangepaste programma, waarin we rekening houden met de belevingswereld van de kinderen en jongeren. De volwassenen hebben uiteraard hun eigen programma. Er wordt uitgebreid stil gestaan bij de vele ontmoetingen die van Lourdes zo’n bijzondere plek maken: de ontmoeting met jezelf, de ontmoeting met anderen en misschien zelfs een ontmoeting met die Ander, die we vaak God noemen.
De reis duurt 8 dagen en is in de meivakantie van 26 april t/m 3 mei 2014. We reizen ’s ochtends vroeg per bus vanuit Bolsward naar Noord-Frankrijk. Vandaar gaan we dan verder per TGV naar Lourdes om daar ’s avonds aan te komen. De reis is volledig verzorgd en medische en pastorale begeleiding is aanwezig. Deelname is in principe voor iedereen mogelijk: van jong tot oud, ziek of gezond, gehandicapt of niet-gehandicapt. Rollators en rolstoelen kunnen in Lourdes geleend worden.
Heb je belangstelling voor deze reis of wil je meer informatie, neem dan contact op met het VNB Lourdeswerk Bolsward. Op 11 december organiseren we een informatieavond, om 19:30 uur in de Parochiezaal in Bolsward.

Met vriendelijke groeten namens VNB Lourdeswerk Bolsward,

Patrick en Boudien Janssen-Terbraak, Turfkade 44, 8701 JM Bolsward