Ontstaan vanuit de kerken in Bolsward

Rol van de kerken
Dit jaar bestaat de “Stichting Miljeu Wurkgroep Boalsert” 25 jaar. Bijzonder is dat deze stichting is ontstaan vanuit de kerken in Bolsward. In 1983 ontstond er binnen de kerken een maatschappelijke beweging: het Conciliair Proces. Eén van de thema’s van die beweging was ‘Heelheid van de Schepping’ en daarmee werd vanuit en binnen de kerken het thema Milieu op de agenda gezet, dus ook in Bolsward. Ter gelegenheid van het jubileum brengt de Wurkgroep een prachtig jubileummagazine uit dat op diverse adressen in Bolsward te verkrijgen is.
 Miljeu Wurkgroep komt in beeld
Een actieve Raad van Kerken pakte dit in Bolsward zeer voortvarend op met themabijeenkomsten en voorlichting. Energie, voedsel, afval, water, onderwerpen die allemaal aan bod kwamen. Maar er werd ook een praktische invulling aan gegeven: vanuit zogenoemde ‘ecoteams’ gingen mensen actief aan de slag met een groot aantal milieuthema’s. Het kleinschalige en ook sociale karakter van deze ecoteams maakte mensen enthousiast. Dat alles vormde in 1988 de basis van de Miljeu Wurkgroep Boalsert. In 2001 werd de werkgroep een zelfstandige stichting Stichting Miljeu Wurkgroep Boalsert”. De werkgroep ging zich lokaal breder oriënteren.

Gedrevenheid, enthousiasme en vriendschap: drie woorden die kracht gaven aan een werkgroep die zich nu 25 jaar lang heeft ingezet voor een leefbare wereld gericht op een
duurzame toekomst. De steun van donateurs, belangstellenden en vrijwilligers, maar ook de goede band met het bedrijfsleven, de overheid en andere instellingen was daarbij van grote waarde! Wat een geweldig mooi initiatief was dat destijds van de kerken, wees daar trots op!

Jubileummagazine
Naast tal van jubileumactiviteiten – zie www.milieugroepbolsward.nl - brengt de Stichting ter gelegenheid van dit jubileum, een prachtig jubileummagazine uit. De organisatie zorgt er voor dat er op verschillende openbare adressen in de stad exemplaren komen te liggen. U kunt ook mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen met Dhr. Salverda T. 0515573812. Wij zorgen er dan voor dat U een exemplaar ontvangt.

St. Miljeu Wurkgroep Boalsert