Vanaf 13 februari willen we graag in Workum op woensdagmorgen om 09.00 uur de Eucharistie gaan vieren. Aansluitend zal er in de parochiezaal voor belangstellenden een kopje koffie of thee worden geschonken.

De Eucharistieviering zelf zal eenvoudig van karakter zijn en duurt niet langer dan een half uur. Als locatie voor deze viering kiezen we voor de Janningkapel, die bereikbaar is via het hoofdportaal van de kerk. Deze ruimte is mooi ingericht, niet te groot. Het koffiedrinken na afloop is bedoeld om elkaar te kunnen ontmoeten. Normaal gesproken zal de pastoor ook bij de koffie aanwezig zijn.

Deze woensdagmorgenviering wordt elke week gehouden, behalve op de woensdagen dat er een schoolmis staat gepland. Dan begint de viering om 08.00 uur en is er (vooralsnog) geen koffiedrinken na afloop voorzien. Kortom: de schoolmissen gaan gewoon door en op de woensdagen dat er geen schoolmis is, vieren we om 09.00 uur de Eucharistie. Dit nieuwe initiatief geldt in eerste instantie voor de Veertigdagentijd en de Paastijd, dus tot Pinksteren. Mocht er voldoende belangstelling zijn, dan gaan we ook na Pinksteren door met deze viering. Naast dit nieuwe initiatief blijven we natuurlijk ook afwisselend op zaterdagavond en zondagmorgen vieren. De vieringen in Nij Mariënacker gaan eveneens gewoon door zoals ze nu in het rooster staan.

We hopen op een mooie opkomst en goede ontmoetingen. Weet dat u welkom bent!

Pastoor A. Bultsma.