altEen bijeenkomst over kerk en WMO.

Er zijn voortdurend ontwikkelingen binnen de WMO. Positieve ontwikkelingen waar mensen die gebruik maken van de WMO voordeel van kunnen hebben; negatieve ontwikkelingen waardoor kwetsbare mensen getroffen kunnen worden.
 Op deze bijeenkomst wordt de WMO vanuit twee invalshoeken besproken:
  • Wat zijn de gevolgen van de WMO voor de direct betrokken, de mensen die zijn aangewezen op ondersteuning en zorg? Zijn er voor hen goede voorzieningen?
  • Wat betekent de WMO voor kerken? Hebben kerken invloedop de veranderingen in de WMO en de effecten ervan? Wat doen kerken met de WMO en wat zijn de mogelijkheden?
Deze bijeenkomst is de start van het project Kerk en WMO. Door dit project wordt getracht de betrokkenheid van kerken bij de WMO te ontwikkelen of te versterken.
De bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die vanuit de kerk betrokkenheid heeft bij of belangstelling heeft voor het thema Kerk en WMO.
Sprekers:
  • Prof. dr. Herman Noordegraaf, bijzonder hoogleraar diaconaat
  • Drs. Simeon Bruinsma, beleidsadviseur WMO gemeente Leeuwarden.
Plaats:                                  Het nieuwe PKN zalencentrum Trinitas, Coehoorn van Scheltingaweg 1, 8442 EZ Heerenveen
Tijd:                       19.30 - 22.00 uur