altZondag 11 maart was er voor de eerste keer de Viersprong Jongerendag, voor alle jongeren uit de vier parochies van De Viersprong.

De dag werd begonnen met de mis voor de hele Viersprong. De mensen kwamen (misschien wel dankzij het mooie weer) van heinde en verre om samen te vieren. De tweedejaars-katechesejongeren van de Werenfridus hadden samen met de VOM-groep deze viering mee voorbereid. Aan het begin van de viering werd de diaconaal werker Kees van Kordelaar voorgesteld.

Het thema van de viering was "Voor wie kom jij op?" Hiermee werd de link gelegd tussen de vastenactie, de lezingen van de dag (De Tien geboden en Jezus in de Tempel) en de jongeren. Na de viering vertrokken de jongeren naar de zaal in de pastorie en was het tijd voor koffie, thee, of limonade.

alt

De heer Visser gaf daarna een rondleiding door het Museum Kerkelijke Kunst, direct naast de kerk. Geen van de jongeren was er ooit geweest, het was dus een leuke en leerzame ervaring. Ondertussen had een aantal gastouders van de Workumer jongerenkateches de catering verzorgd en was de tafel gedekt toen de jongeren terugkwamen. Na het gebed door pastor Ten Wolde kon er op de broodjes aangevallen worden, die ook snel in hongerige magen verdwenen.

alt

Om nog even van het prachtige weer te genieten werd er op het kerkplein nog een hilarisch spel gedaan. Binnen werden ondertussen de restanten van de lunch opgeruimd en werden de spullen klaargezet voor het laatse onderdeel van de dag. De vraag aan de jongeren was voor wie zij opkomen. In vier groepen maakten ze hiervan posters die in het portaal van de kerk werden opgehangen (en als ze niet zijn weggehaald, zijn ze er nog steeds te bewonderen!). Hiermee kwam er een eind aan deze eerste Viersprong Jongerendag.

alt

Volgend jaar weer? Vast wel!

(Meer foto's staan in het fotoalbum)