Op woensdagavond 16 november 2011 organiseert de Regionale Raad Zuid-West van het vicariaat Friesland-NOP een bezinningsavond over:

De spiritualiteit van vrijwilligers in deze tijd

met als inleidster

Susan G. Boukema-Koopman

In deze tijd hebben de meeste parochies te maken met terugloop van alle activiteiten, van draagkracht en draagvlak. Onze kerk is ‘Kwetsbaar maar hoopvol’, zo schreef de bisschop. Sommige parochies komen op een punt dat hun voortbestaan ernstig wordt bedreigd. Dus kwetsbaar zijn we zeker. Maar kunnen we nog hoopvol zijn?

Hoe voorkomen we dat we zelf de moed laten zakken en bij de pakken neer gaan zitten? Misschien vinden we inspiratie in de verhalen van Jezus en zijn vrienden.

Susan G. Boukema-Koopman is pastoraal werker in de parochies Easterwierrum, Jirnsum, Wergea/Warten en Wytgaard; zij spreekt vanuit de praktijk van kwetsbare parochies. Deze avond is voor alle vrijwilligers in de ruimste zin van het woord: liturgische medewerkers, catecheten, bezoekers, bestuurders en alle andere actieve parochianen.

De avond vindt plaats op woensdag 16 november om 20.00 uur in het parochiecentrum, Midstraat 110 te Joure.

In verband met de koffie en zaalruimte willen we graag weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. U kunt zich opgeven via de mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch: 0527-239945.

Allen hartelijk welkom.

Agendacommissie:
Anton Bokkers, Ynte Hollander, Peter Wezenberg en vicaris-generaal Johan te Velde