altPastoor Arjen Bultsma wordt per 1 februari 2012 de nieuwe pastoor van De Viersprong. Hij volgt pastoor Jan van der Wal op, die dan met emeritaat gaat. Dit is bekend gemaakt tijdens de vieringen van 17 en 18 september in de parochies van Bolsward, Makkum, Witmarsum en Workum. Op het eind van deze vieringen werd de brief hierover van het Bisdom Groningen-Leeuwarden voorgelezen.

Pastoor Bultsma is nu nog pastoor van de parochies van Musselkanaal, Mussel-Kopstukken, Stadskanaal, Ter Apel en Zandberg. Hij heeft zijn priesteropleiding gevolgd aan het Ariënskonvikt en de Katholieke Theologische Universiteit te Utrecht. Bovendien heeft hij enkele jaren in Rome gestudeerd. Arjen Bultsma is onder meer lid van de diocesane werkgroep voor tieners en hij is als geestelijk begeleider en mede-organisator onlangs meegegaan naar de Wereldjongerendagen in Madrid.
Pastoor Bultsma is 35 jaar. Hij zal gaan wonen in de pastorie te Bolsward.

Hij zal vanaf februari 2012 samen met pastor Nelleke ten Wolde-Hijwegen het pastoraal team vormen. De benoeming van pastor Teake de Wolff is verlengd tot 1 februari 2012.

Pastoor Bultsma heeft een eigen website: www.abultsma.nl

De brief van het bisdom kunt u hier lezen.