altVanaf 15 april is Gabriëlle Schot werkzaam bij Solidair Friesland als de nieuwe M.A. werker. Zij is werkt op maandag, dinsdagochtend, woensdag en donderdagochtend in het bijgebouw van de Sint-Bonifatiuskerk (Bonifatiusplein 21a, Catharinakamer)

Zij stelt zichzelf hieronder voor.

Ik ben Gabrielle Schot, 24 jaar en sinds maart woon ik samen met mijn vriend Rikkert in het mooie Friesland in De Knipe. Ik ben een enthousiast persoon en ik houd van het organiseren, begeleiden en ondernemen van activiteiten. In mijn werk, maar ook in mijn sociale leven houd ik ervan om mijzelf uit te dagen. Na het afronden van mijn studie Arbeid en Organisatiepsychologie aan de Universiteit in Amsterdam, ben ik vrijwilligerswerk gaan doen in een weeshuis in Ghana. Van deze reis heb ik intens genoten en bovenal veel geleerd. Ik heb tijdens deze reis gezien en gevoeld wat échte armoede is. Wat het is om niks meer te hebben en je zorgen te moeten maken om de basale levensbehoeften. Ik zal deze ervaringen (ook al zijn de omstandigheden in Ghana heel anders dan in Nederland) meenemen in de twee projecten die ik hoofdzakelijk zal coördineren bij Solidair Friesland. De twee projecten zijn Armoedesignalering en het SchuldHulpMaatje project. Bij SchuldHulpMaatje worden vrijwilligers de steun en toeverlaat voor mensen die financieel zijn vastgelopen of dat dreigen te raken. Bij het project Armoedesignalering zullen vrijwilligers getraind worden om armoede (vroegtijdig) te signaleren en de brug zijn naar de verdere hulpinstanties. Ik heb enorm veel zin om me te gaan inzetten bij het opzetten, coördineren en begeleiden van beide projecten en er samen met alle vrijwilligers, collega’s en andere instanties een succes van te gaan maken!

Ik heb nu in het kort mijzelf kunnen introduceren en iets over de twee projecten verteld. Mocht je meer willen weten over mij/de projecten of wil jij jezelf ook even aan mij voorstellen, dan staat de deur altijd open! Ik werk maandag, dinsdagochtend, woensdag en donderdagochtend en zit in het bijgebouw van de prachtige Sint-Bonifatiuskerk (Bonifatiusplein 21a, Catharinakamer).

Tot ziens!
Groetjes,