Eindelijk was het dan zover! Het 75 jarig jubileum van onze prachtige kerk! In het weekend van 8, 9 en 10 mei vierden we het 75 jarig bestaan van onze prachtige kerk.

alt

Woensdags werd gestart in Bloemkamp met een feestelijke viering en voor de bewoners een mooi bloemstuk in de woonkamers.
Vrijdagmiddag werd er feest gevierd in Huylkenstein waar het KBOkoor verschillende liederen ten gehore bracht. Ook werd er een verhaal voorgelezen uit het jubileumboek. Na een hapje en een drankje werd de middag afgesloten. ‘s Avonds ging het feest door in de parochiezaal voor de jongeren van twaalf tot vijfentwintig jaar. Deze avond had als thema Hollands. Het spel “Ik hou van Holland”werd gespeeld en daarna was het tijd voor stoelendans, twister en andere spelletjes! Kortom een geslaagde eerste dag van het feestweekend!

Zaterdag begon de dag alweer vroeg. Deze dag stond in het teken van de musical “Daniel”. Een theatergroep was uitgenodigd en samen met de kinderen van de basisschool werd de musical ingestudeerd. Ook werden de attributen en kledingstukken geknutseld en gemaakt. Natuurlijk ontbrak het schminken ook niet! Omdat er ook kinderen waren die niet mee wilden doen aan het toneelstuk, was er voor deze kinderen knutselen. Deze kinderen maakten voor alle spelers van het toneelstuk een papieren bloem. Rond de klok van vier uur ‘s middags begon de voorstelling die toegankelijk was voor iedereen. Veel ouders en opa’s en oma’s waren er bij aanwezig.

Zaterdagavond was het de beurt aan de andere parochianen, een feestavond stond op het programma! Thema van de avond was terugblik op 75 jaar kerk. Een aantal koren van de parochie hadden stukjes ingestudeerd en lieten dat met veel enthousiasme horen! Cabaret, gedicht en liederen passeerden de revue! Na de pauze was er een sprookjesachtig verhaal geschreven door Sjors Visser. Niet zomaar een verhaal, maar met getallen en deze kwamen weer overeen met bonnetjes die de mensen in een enveloppe hadden (of niet). Dit getal gaf dan weer recht op een cadeau! Na het verhaal werden de 75-jarigen in het zonnetje gezet door de feestcommissie en daarna was het tijd voor een borreltje!

Zondag werd er een plechtige hoogmis gevierd in de totaal gerestaureerde en vernieuwde kerk. Hierin ging Bisschop de Korte voor, met Pastoor van der Wal, Pater Stolk, Pastor Kamsma, en parochianenvoorgangers. De zang werd verzorgd door verschillende koren, kortom een feestelijke en mooie viering. De Bisschop wijdde tijdens deze viering het altaar en de nieuwe communieschalen in. Na de viering was er nog een receptie en werd er terug gekeken op de restauratie. Het was een zeer geslaagd weekend en we gaan op naar de volgende 75 jaar in onze prachtige kerk!