Van 25 april - 3 mei 2020 gaan we als parochie met het bisdom op bedevaart naar Assisi. Op maandag 11 november is er om 19:30 uur een informatiebijeenkomst in de Maria van Sevenwoudenzaal.

In 2020 is het alweer vier jaar geleden dat wij als bisdom Groningen-Leeuwarden met elkaar op bedevaart zijn geweest. Daarom heeft Mgr. Van den Hout het voorstel gedaan om, samen met de VNB, als bisdom een bedevaart te organiseren naar Assisi. Daarmee treden we in de voetsporen van de heilige Franciscus. Hij was een man Gods, had een diep geloof en een authentiek gebedsleven. Hij geldt als één van de grootste heiligen van de katholieke kerk. Ook zal er tijdens de reis aandacht zijn voor de heilige Clara, zij is tevens een belangrijke gids voor ons gelovig leven! Vanuit onze Zalige Titus Brandsmaparochie willen we graag met een groep aansluiten bij deze bijzondere reis.

Wat kunt u verwachten?

U vertrekt vanuit het bisdom naar Duitsland waar u de eerste overnachting heeft. Na het ontbijt gaan we door naar Milaan waar we eveneens overnachten. Vandaaruit reizen we door naar Assisi. Tijdens de reis bezoekt u Assisi, de grote basiliek, San Damiano en de Santa Chiara. U zult de omgeving van Assisi verkennen met bezoeken aan onder andere La Verna.

Op dag zeven gaan we aan de terugreis beginnen met een overnachting in Ravenna. Na het ontbijt gaan we richting Ulm waar de laatste overnachting plaatsvindt. Vanuit Ulm gaan we richting Keulen waar we de bedevaart afsluiten met een Eucharistieviering in de Dom. In de avond zijn we weer terug in het bisdom.

Gedurende de reis wordt iedere dag de Eucharistie gevierd.

De kosten?

De kosten voor deze reis zijn per pelgrim € 999,00. Toeslag eenpersoonskamer € 240,00. Kinderen en jongeren tot 25 jaar kunnen mee met 50% korting, dus voor € 499,00.

Op maandag 11 november 2019 is er in de Maria van Sevenwoudenzaal een informatiebijeenkomst over de reis, aanvang 19:30 uur. Voor meer informatie, advies over of opgeven voor deze reis kunt u terecht bij: VNB Lourdeswerk Zalige Titus Brandsmaparochie, Patrick en Boudien Janssen-Terbraak, 0515-580870

Mgr. Van den Hout verheugt zich erop met u op bedevaart te gaan!