Met de plaatsing van een nieuw kunstwerk is de renovatie van de Maria van Sevenwoudenzaal van de Sint Franciscusbasiliek afgerond. In het werk is het logo van Maria van Sevenwouden in "Maria-blauw" te zien op een achtergrond die verwijst naar het glas-in-lood van de basiliek.

Het rasterpatroon van het glas-in-lood is gelijk aan dat van de kapellen in de kerk, terwijl de gebruikte kleuren overeenkomen met de grote ramen van de basiliek.

Het werk is geplaatst op de deur van de nooduitgang. In de Maria van Sevenwoudenzaal worden ook vieringen gehouden. De mensen kijken hierbij richting de muur met het kruisbeeld, én in de oude situatie ook naar de beige deur van de nooduitgang. Deze deur is nu gecamoufleerd met dit kleurige kunstwerk, waarbij de panieksluiting van de nooduitgang natuurlijk bewaard moest blijven.

Het ontwerp en de uitvoering zijn van onze parochiaan Patrick Janssen.

De oude situatie: